Tagjaink

CIB Bank Zrt.
CIB Bank Zrt.
Alapítás: 1979
Cím: 1024 Budapest, Petrezselyem utca 2-8.
Telefon: +36-1-423-1000
E-mail: cib@cib.hu
Weboldal: www.cib.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Dr. Simák Pál elnök-vezérigazgató
A bank tulajdonosi szerkezete:
Tulajdonos Jegyzett tőke
Hazai tulajdon - -
Külföldi tulajdon 100 % Intesa Sanpaolo S.p.A. 50 000 millió forint

Bemutatkozás

Megalapozottan

Közel 45 év telt el, mióta a mai CIB Bank Zrt. alapító elődje, a Közép-európai Nemzetközi Bank Rt. (CIB) 1979. november 9-én létrejött Budapesten, mint dolláralapon működő devizabank. Azóta is változatlan a meghatározó jelenlét, az előretekintő gondolkodás és a környezeti tényezők figyelembevétele a stratégia kialakítása és a szervezet hatékony működése és működtetése során.  Az elmúlt évek stratégiája is ezen, a fenntarthatóságot, valamint a digitális innovációt előtérbe helyező gondolkodásmódon alapult.

 Értékek mentén

Az elmúlt években kikristályosodtak azok az alapelvek, értékek, amelyek meghatározzák a CIB Bank működését. Ezek:

  • Tisztesség: céljaikat tisztességesen, korrektül és felelősségteljesen kívánják elérni, teljes mértékben tiszteletben tartva a jogszabályi környezetet, a szakmai etikát és az általuk aláírt egyezményeket, szerződéseket.
  • Kiválóság: a CIB célja a folyamatos fejlődés, az előrelátás, a kihívások előrejelzése, az innovációt szolgáló, mindenre kiterjedő kreativitás, miközben elismeri és megbecsüli az elért érdemeket is.
  • Átláthatóság: az átláthatóság a tevékenységük, hirdetéseik és szerződéseik kiindulópontja, azért, hogy érintettjei számára biztosítani tudja a független és információkkal alátámasztott döntéshozatal lehetőségét.
  • Az egyedi sajátosságok tiszteletben tartása: szándékuk az, hogy megfelelően hangolják össze a globális működést a helyi sajátosságokkal, s miközben átfogó vízióval rendelkeznek, soha ne tévesszék azokat szem elől.
  • Egyenlő bánásmód: elkötelezettek a diszkrimináció minden formájának eltörlése, valamint a nem, a kor, az etnikai, vallási, politikai és szakszervezeti hovatartozás, a szexuális irányultság és a nyelv különbözőségeiből fakadó eltérések, valamint a fogyatékkal élők jogainak tiszteletben tartása mellett.
  • Egyéni értékek: működésük alapelve az, hogy minden egyes ember értékes: az értő figyelem és a párbeszéd eszközét használják arra, hogy az érintettekkel való kapcsolataikat folyamatosan erősítsék.

 

 A CIB Bank jelenéről

A CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport leányvállalata. Meghatározó anyabanki háttérrel és 45 éves tapasztalattal univerzális hitelintézetként a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja, amelyet leányvállalata (CIB Lízing) termékei, konstrukciói egészítenek ki.

A CIB Bank országos lefedettségű fiókhálózatával áll rendelkezésére mintegy 455 ezer ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésére áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer.

A CIB Csoport tulajdonosa az Intesa Sanpaolo, amely az euróövezet vezető bankcsoportjai közé tartozik, piaci kapitalizációjának értéke 64,5 milliárd euró (2024. április 30-ai állapot szerint), célja, hogy az értékteremtés fogalmává váljon az európai bankrendszerben. Az Intesa Sanpaolo Olaszországban a lakossági, vállalati és vagyonkezelési területen egyaránt vezető pozíciót foglal el. A Csoport 13,6 millió ügyfélnek nyújt szolgáltatásokat 3 300 fióktelepből álló olaszországi hálózatán, további 7,3 millió ügyfélnek 12 Olaszország határain kívül működő leányvállalatán, valamint számos, szinte a teljes nemzetközi jelenlétet lefedő fióktelepén keresztül.  Olaszországban 15%-os piaci részesedést tudhat magáénak (2024. március 31-ei adat).

 

Elismerések

A CIB Csoport az elmúlt években több megtisztelő szakmai elismerésben is részesült, ami részben az egész pénzintézetet, részben egyes termékeit díjazta.

A Euromoney pénzügyi szaklap 2024-ben a CIB Banknak ítélte a „Best Bank for ESG" díjat, így a CIB Magyarország legjobb fenntarthatósági bankja lett. A díjjal a fenntarthatóságot középpontba állító hitelezési gyakorlatokat, a termékportfóliót, vállalatirányítási rendszerét és a támogatási politikáját értékelte a nagy tekintélynek örvendő pénzügyi magazin, a Euromoney a Best Bank for ESG díjjal.

A CIB Bank 2024-ben a 3. legjobban teljesítő vállalat lett a legnagyobb magyar vállalatok között, és az első a legnagyobb 8 bank között a Green Leaders ESG Awardon, amely díjat Magyarország vezető gazdasági magazinja, a HVG és ESG-partnere, a Planet Fanatics' Network kezel. A CIB immár második éve az ESG díj legjobbjai közé tartozik Magyarországon. Az összesített ESG-ranglistán belül a CIB Bank a legjobban teljesítő vállalat lett az ún. „S" (social, társadalmi és munkahelyi) szempontú listán, és a negyedik legjobban teljesítő vállalat (a bankok között szintén az első) az „E" kategóriában (environment, környezet).

Az állatvédelem régóta fontos téma a bank életében, és a PPH Media Influ 2024 kreatív versenyén a CIB Bank tavalyi kampányával, ezüst díjjal, az év legjobb jótékony céllal készült influencer megoldása címet nyerte el. Három híres vendég lepte meg a menhely kutyusait, először Falusi Mariann ajándékozta meg a kutyusokat egy dallal, majd a mini koncertet egy könnyű jógaóra követte Demeter Dóra oktató vezetésével, végül pedig Bereczki Zoltán lépett a színpadra.

A HRBest versenyen a zsűri a CIB Bank hibrid (személyes és digitális) munkavégzésre való áttérését elősegítő HR megoldását 2023-ban 2. helyezéssel tüntette ki, míg ugyanezen a megmérettetésen 2022-ben 3. helyen végzett, 2019-be pedig szintén második helyezést kapott.

A Kreatív Magazin Content+Marketing Award díján 2023-ban és 2022-ben is 1. és 3. helyezéssel is jutalmazta a CIB Bank ügyfeleknek szóló marketing tevékenységét.

A Nemzetközi PR Szövetség, az IPRA 2023-ban Golden World Award Díjjal jutalmazta a CIB Bank Babaaltató Playlist 2022-es kampányát, mely a fiatal szülők igényeire adott értő választ és egyúttal a Babaváró Kölcsönt is népszerűsítette. Ezzel a CIB Bank hazai díjainak sora nemzetközi elismeréssel is bővült.

A CIB Bank elismerései az évek során:

2024:

  • Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye 2023 - II. helyezés
  • Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év fiataloknak szóló programja 2023 - III. helyezés
  • Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya 2023 - III. helyezés
  • APEX PR Megbízói Toplista – 10. helyezés
  • Green Leaders ESG Award – 3. hely – legjobban teljesítő vállalat az „S” social szempontú listán, és negyedik legjobban teljesítő vállalat az „E”, environment kategóriában
  • Euromoney – 1. hely - „Best Bank for ESG díj
  • PPH Media Influ 2024 – 2. hely - Az év legjobb jótékony céllal készült influencer megoldása

2023:

  • Effie Awards – ECO ForYou diákszámla TikTok effekt - branded content kategóriában - bronz
  • Effie Awards – ECO ForYou diákszámla – integrált kampány, pénzügyi szolgáltatások (bank, biztosító) kategóriában – ezüst
  • VISA Award: mobil fizetések kategória - első helyezés
  • Az Év Családbarát Nagyvállalata 2023
  • Euromoney Magazine - Magyarország Legjobb Bankja Sokszínűség és Bevonás kategóriában
  • IPRA Golden World Award - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - arany
  • Content Marketing Award - CIB Eco ForYou kampány és TikTok effekt - Pénzügyi szolgáltatások – arany
  • Content Marketing Award - CIB Eco ForYou kampány és TikTok effekt - Márka által létrehozott egyéb tartalom a közösségi médiában – bronz
  • HR Best - CIB Bank hibrid (személyes és digitális) munkavégzésre való áttérését elősegítő HR megoldások – ezüst
  • Business Superbrands 2023
  • Az év 5. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata - PR Toplista
  • Családbarát Munkahely tanúsító védjegy 2022-2023

2022:

  • Hipnózis - CIB Babaaltató playlist - Zenei/audio streaming hirdetések - ezüst
  • Content Marketing Award - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - arany
  • Content Marketing Award - CIB Babaaltató playlist - Márka által létrehozott egyéb tartalom a közösségi médiában - bronz
  • Arany Penge - CIB Babaaltató playlist - Social hirdetések - arany
  • Arany Penge - CIB Babaaltató playlist - Audio megoldások - bronz
  • Business Superbrand 2022 - CIB Bank üzleti és márkatevékenysége       
  • VISA Award - Online fizetések - arany
  • Effekt 2030 - Ukrajnai háborús helyzetre adott humanitárius válaszok - Példamutató munkáltató - első helyezés
  • HRKOMM - Chief Hybrid Officer, a virtuális igazgatósági tag - Az év belső kommunikácós print design megoldása
  • Családbarát Vállalat 2022
  • Szerethető Munkahely Díj 2022
  • Családbarát Munkahely tanúsító védjegy 2022-2023
  • Prizma PR díj - CIB Babaaltató playlist - Közösségi megoldások - arany
  • Prizma PR díj - TikTok effekt - Közösségi megoldások -  ezüst
  • Prizma PR díj - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - ezüst
  • Prizma PR díj - Ez nem a Mátrix: NEO projekt - Belső kommunikáció - ezüst
  • Az év fiataloknak szóló programja – II. helyezés - Mastercard – év bankja
  • Az év Employer Branding aktivitása – III. helyezés - Mastercard – év bankja

2021:

  • Tartalom marketing pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Idősek online - Content+Marketing Awards, legjobb megoldás a kategóriában
  • Szociális ügyek – Esélyegyenlőség, felelősségvállalás, adományozás, hátrányos helyzetű csoportok segítése – CIB Koronázatlan hősök – Doing Good: CSR Award, különdíj
  • Az év 6. legsikeresebb kommunikációs megbízója - PR Toplista
  • Business Superbrands 2021
  • Az év kommunikációs vagy PR kampánya pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Petfluencerek az örökbefogadásért kampány – Stevie Awards, ezüst díj
  • Az év kommunikációs vagy PR kampánya influencer menedzsment kategóriában: Petfluencerek az örökbefogadásért kampány – Stevie Awards, bronz díj
  • Márkázott videós tartalmak kategóriában: Idősek Online dokumentumfilm-sorozat – Online Video Audio Award (OVA), arany díj
  • Az év Lakossági Ajánlata kategóriában a CIB Bank ECO termékcsalád I. helyezés – Mastercard – év bankja
  • Az év UX Megoldása kategóriában  CIB Szelfi Számlanyitási folyamat II. helyezés – Mastercard – év bankja

2020:

  • COVID-19 vírussal összefüggő PR-kommunikációs megoldások: CIB Koronázatlan hősök - Prizma PR Award, bronz díj
  • Az év bankja II. helyezés – Mastercard – év bankja
  • Az év fenntartható bankja III. helyezés – Mastercard – év bankja
  • Az év leginnovatívabb bankja III. helyezés – Mastercard év bankja
  • Családbarát Vállalat 2020 cím
  • Facebook-központú tartalommarketing kategória: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, arany minősítés
  • Tartalommarketing pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, ezüst minősítés
  • Márka által létrehozott egyéb tartalmak a közösségi médiában: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, ezüst minősítés
  • Az év 9. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata - PR Toplista
  • Az év változásmenedzsment megoldása: Fiókhálózat támogatása az első járványhullám idején - HRKOMM Award, arany
  • Az év legeredetibb HR eseménye: Ünnep a járványhullámok között - HRKOMM Award, arany
  • HR Fair Play – HRKOMM Award, különdíj
  • Az év HR kommunikációs válasza a járványhelyzetre – HRKOMM Award, különdíj
  • Az év környezettudatos munkahelye: Föld órája aktivitás - HRKOMM Award, shortlist

2019:

  • Az év legjobb belső kommunikációs kampánya: Digital Galaxy, storytelling és gamifikáció a belső vállalati digitális átállás támogatására - Prizma PR Award, arany díj
  • Az év legjobb egyéb event design megoldása: Hullám-Víz-Velence - RGB Kreatív Design Award, shortlist
  • HR Best, UX – HR Technology kategória: Digital Galaxy a CIB Bankban - HR Best 2019, ezüst minősítés
  • HR Best, Trendsetter HR kategória: Womentoring – HR Best shortlist
  • Családbarát Vállalat 2019 cím
  • Az év lakossági számlacsomagja: CIB ECO Bankszámla – Mastercard Év Bankja, 3. hely
  • Az év 5. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata: PR Toplista 2018
  • Az év alacsony költségvetésű PR/kommunikációs kampánya: Gyerekszáj, kisfilm– Stevie Award, bronz
  • Az év legjobb HR kommunikációs megoldása: CIB Spirit 2.0, digitális átállás és élményközpontú változásmenedzsment – HRKOMM Award, fődíj (grand prix)
  • Az év legjobb változásmenedzsment megoldása: CIB Spirit 2.0, digitális átállás és élményközpontú változásmenedzsment – HRKOMM Award, arany díj
  • Az év egyéb digitális HR kommunikációs megoldása: Digital Galaxy, online tudásplatform a digitális átállás támogatására – HRKOMM Award, ezüst díj
  • Az év innovatív digitális HR kommunikációs megoldása: Digital Galaxy, online tudásplatform a digitális átállás támogatására – HRKOMM Award, shortlist

2018:

  • Az év lakossági hitelterméke: Előrelépő személyi kölcsön online igényléssel - Mastercard Az év bankja, 1. hely
  • Az év lakossági számlacsomagja: ECO számla - Mastercard Az év bankja a, 1. hely
  • Az év lakossági mobil- és online banki eszköze: CIB Mobilapplikáció - Mastercard Az év bankja, 3. hely
  • Az év lakossági leginnovatívabb bankja - Mastercard Az év bankja, 3. hely
  • A legtöbb KKV ügyletet finanszírozó hitelintézet - Eximbank
  • Az év legjobb employer branding PR megoldása: CIB Gyerekszáj - Prizma PR Award
  • Az év leghatékonyabb pénzügyi szolgáltatói kampánya: Előrelépő személyi kölcsön - Effie Award
  • Az év legjobb márkázott influencer videója: Fifike megmentése: István Kovács a CIB Bank új, 7 perces hitelének nyomában - Online Video Award, ezüst
  • Az év alacsony költségvetésű PR/kommunikációs kampánya : 7 perces hitel - Stevie Award, bronz
  • Az év legjobb vállalati belső eseménye: CIB Ötlet Campus munkatársi hackathon - HRKOMM Award
  • Az év legjobb belső PR/dolgozói programja: CIB Ötlet Campus munkatársi hackathon - B2B Award
  • Urbán Zoltán-emlékdíj Tóth Attila, a CIB Bank vezető kereskedelem-finanszírozási tanácsadója részére – Eximbank

2017:

  • Az év lakossági hitelterméke, 1. hely – Mastercard Az év bankja
  • Az év lakossági megtakarítási terméke, 2. hely – Mastercard Az év bankja
  • Az év lakossági számlacsomagja, 3. hely – Mastercard Az év bankja
  • Az év legjobb változásmenedzsment kampánya, arany – HRKOMM Award
  • Az év legjobb kereskedelmi/szolgáltatási mobilfelülete, ezüst – Mediadesign Award
  • Az év legjobb belső PR/belső kapcsolatok javítása megoldása, bronz – Kreatív B2B Award
  • A legtöbb EXIM által refinanszírozott új ügyletet bonyolító hitelintézeti partner – EXIM Bank díj
  • A legtöbb KKV ügyfelet finanszírozó hitelintézet – EXIM Bank díj
  • Legjobb prémium lakáshitel – Bankmonitor
  • Legjobb szabad felhasználású jelzáloghitel – Bankmonitor
  • Legjobb bankszámla – Bankmonitor

2016

  • MasterCard Az év bankja:
  • Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, 1. hely
  • Az év lakossági számlacsomagja, 2. hely
  • Az év legrokonszenvesebb bankja, 3. hely
  • Bankmonitor:
  • Az év legjobb biztonságos hitelterméke, 1. hely
  • A legjobb személyi kölcsön, 1. hely
  • B2B Award: 24 órás innovációs maraton - Egyéb kategória, 1. hely
  • Lollipop: 24 órás innovációs maraton - Rendezvényes megoldások kategória, 3. hely
  • Prizma Kreatív PR Díj: Antik ATM a Budapest 100 rendezvényen – Self-branding megoldások kategória, 3. hely

2015:

  • MasterCard Az év bankja:
  • Az év lakossági hitelterméke, 3. hely
  • Az év lakossági megtakarítási terméke, 3. hely
  • Az év legjobban kommunikáló bankja, 3. hely
  • Az év ifjú bankára, 3. hely, Sziráki László (retail szegmensvezető)
  • Effie: Szolgáltatások/Pénzügyi kommunikációs kampány, 3. hely
  • Blochamps, Private Banking Hungary Üzletágfejlesztés, 3. hely
  • Lollipop: speciális BTL megoldások: elektronikus számlakivonat, 1. hely

2014:                    

Exim: Legdinamikusabban Fejlődő Banki Partner