Alapítás: | 1979 |
Cím: | 1024 Budapest, Petrezselyem utca 2-8. |
Telefon: | +36-1-423-1000 |
E-mail: | cib@cib.hu |
Weboldal: | www.cib.hu |
Tagjaink
Tulajdonos | Jegyzett tőke | |
Hazai tulajdon | - | - |
Külföldi tulajdon | 100 % Intesa Sanpaolo S.p.A. | 50 000 millió forint |
Bemutatkozás
Megalapozottan
Közel 45 év telt el, mióta a mai CIB Bank Zrt. alapító elődje, a Közép-európai Nemzetközi Bank Rt. (CIB) 1979. november 9-én létrejött Budapesten, mint dolláralapon működő devizabank. Azóta is változatlan a meghatározó jelenlét, az előretekintő gondolkodás és a környezeti tényezők figyelembevétele a stratégia kialakítása és a szervezet hatékony működése és működtetése során. Az elmúlt évek stratégiája is ezen, a fenntarthatóságot, valamint a digitális innovációt előtérbe helyező gondolkodásmódon alapult.
Értékek mentén
Az elmúlt években kikristályosodtak azok az alapelvek, értékek, amelyek meghatározzák a CIB Bank működését. Ezek:
- Tisztesség: céljaikat tisztességesen, korrektül és felelősségteljesen kívánják elérni, teljes mértékben tiszteletben tartva a jogszabályi környezetet, a szakmai etikát és az általuk aláírt egyezményeket, szerződéseket.
- Kiválóság: a CIB célja a folyamatos fejlődés, az előrelátás, a kihívások előrejelzése, az innovációt szolgáló, mindenre kiterjedő kreativitás, miközben elismeri és megbecsüli az elért érdemeket is.
- Átláthatóság: az átláthatóság a tevékenységük, hirdetéseik és szerződéseik kiindulópontja, azért, hogy érintettjei számára biztosítani tudja a független és információkkal alátámasztott döntéshozatal lehetőségét.
- Az egyedi sajátosságok tiszteletben tartása: szándékuk az, hogy megfelelően hangolják össze a globális működést a helyi sajátosságokkal, s miközben átfogó vízióval rendelkeznek, soha ne tévesszék azokat szem elől.
- Egyenlő bánásmód: elkötelezettek a diszkrimináció minden formájának eltörlése, valamint a nem, a kor, az etnikai, vallási, politikai és szakszervezeti hovatartozás, a szexuális irányultság és a nyelv különbözőségeiből fakadó eltérések, valamint a fogyatékkal élők jogainak tiszteletben tartása mellett.
- Egyéni értékek: működésük alapelve az, hogy minden egyes ember értékes: az értő figyelem és a párbeszéd eszközét használják arra, hogy az érintettekkel való kapcsolataikat folyamatosan erősítsék.
A CIB Bank jelenéről
A CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport leányvállalata. Meghatározó anyabanki háttérrel és 45 éves tapasztalattal univerzális hitelintézetként a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja, amelyet leányvállalata (CIB Lízing) termékei, konstrukciói egészítenek ki.
A CIB Bank országos lefedettségű fiókhálózatával áll rendelkezésére mintegy 455 ezer ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésére áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer.
A CIB Csoport tulajdonosa az Intesa Sanpaolo, amely az euróövezet vezető bankcsoportjai közé tartozik, piaci kapitalizációjának értéke 64,5 milliárd euró (2024. április 30-ai állapot szerint), célja, hogy az értékteremtés fogalmává váljon az európai bankrendszerben. Az Intesa Sanpaolo Olaszországban a lakossági, vállalati és vagyonkezelési területen egyaránt vezető pozíciót foglal el. A Csoport 13,6 millió ügyfélnek nyújt szolgáltatásokat 3 300 fióktelepből álló olaszországi hálózatán, további 7,3 millió ügyfélnek 12 Olaszország határain kívül működő leányvállalatán, valamint számos, szinte a teljes nemzetközi jelenlétet lefedő fióktelepén keresztül. Olaszországban 15%-os piaci részesedést tudhat magáénak (2024. március 31-ei adat).
Elismerések
A CIB Csoport az elmúlt években több megtisztelő szakmai elismerésben is részesült, ami részben az egész pénzintézetet, részben egyes termékeit díjazta.
A Euromoney pénzügyi szaklap 2024-ben a CIB Banknak ítélte a „Best Bank for ESG" díjat, így a CIB Magyarország legjobb fenntarthatósági bankja lett. A díjjal a fenntarthatóságot középpontba állító hitelezési gyakorlatokat, a termékportfóliót, vállalatirányítási rendszerét és a támogatási politikáját értékelte a nagy tekintélynek örvendő pénzügyi magazin, a Euromoney a Best Bank for ESG díjjal.
A CIB Bank 2024-ben a 3. legjobban teljesítő vállalat lett a legnagyobb magyar vállalatok között, és az első a legnagyobb 8 bank között a Green Leaders ESG Awardon, amely díjat Magyarország vezető gazdasági magazinja, a HVG és ESG-partnere, a Planet Fanatics' Network kezel. A CIB immár második éve az ESG díj legjobbjai közé tartozik Magyarországon. Az összesített ESG-ranglistán belül a CIB Bank a legjobban teljesítő vállalat lett az ún. „S" (social, társadalmi és munkahelyi) szempontú listán, és a negyedik legjobban teljesítő vállalat (a bankok között szintén az első) az „E" kategóriában (environment, környezet).
Az állatvédelem régóta fontos téma a bank életében, és a PPH Media Influ 2024 kreatív versenyén a CIB Bank tavalyi kampányával, ezüst díjjal, az év legjobb jótékony céllal készült influencer megoldása címet nyerte el. Három híres vendég lepte meg a menhely kutyusait, először Falusi Mariann ajándékozta meg a kutyusokat egy dallal, majd a mini koncertet egy könnyű jógaóra követte Demeter Dóra oktató vezetésével, végül pedig Bereczki Zoltán lépett a színpadra.
A HRBest versenyen a zsűri a CIB Bank hibrid (személyes és digitális) munkavégzésre való áttérését elősegítő HR megoldását 2023-ban 2. helyezéssel tüntette ki, míg ugyanezen a megmérettetésen 2022-ben 3. helyen végzett, 2019-be pedig szintén második helyezést kapott.
A Kreatív Magazin Content+Marketing Award díján 2023-ban és 2022-ben is 1. és 3. helyezéssel is jutalmazta a CIB Bank ügyfeleknek szóló marketing tevékenységét.
A Nemzetközi PR Szövetség, az IPRA 2023-ban Golden World Award Díjjal jutalmazta a CIB Bank Babaaltató Playlist 2022-es kampányát, mely a fiatal szülők igényeire adott értő választ és egyúttal a Babaváró Kölcsönt is népszerűsítette. Ezzel a CIB Bank hazai díjainak sora nemzetközi elismeréssel is bővült.
A CIB Bank elismerései az évek során:
2024:
- Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye 2023 - II. helyezés
- Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év fiataloknak szóló programja 2023 - III. helyezés
- Mastercard – Év Bankja 2023 – Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya 2023 - III. helyezés
- APEX PR Megbízói Toplista – 10. helyezés
- Green Leaders ESG Award – 3. hely – legjobban teljesítő vállalat az „S” social szempontú listán, és negyedik legjobban teljesítő vállalat az „E”, environment kategóriában
- Euromoney – 1. hely - „Best Bank for ESG díj
- PPH Media Influ 2024 – 2. hely - Az év legjobb jótékony céllal készült influencer megoldása
2023:
- Effie Awards – ECO ForYou diákszámla TikTok effekt - branded content kategóriában - bronz
- Effie Awards – ECO ForYou diákszámla – integrált kampány, pénzügyi szolgáltatások (bank, biztosító) kategóriában – ezüst
- VISA Award: mobil fizetések kategória - első helyezés
- Az Év Családbarát Nagyvállalata 2023
- Euromoney Magazine - Magyarország Legjobb Bankja Sokszínűség és Bevonás kategóriában
- IPRA Golden World Award - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - arany
- Content Marketing Award - CIB Eco ForYou kampány és TikTok effekt - Pénzügyi szolgáltatások – arany
- Content Marketing Award - CIB Eco ForYou kampány és TikTok effekt - Márka által létrehozott egyéb tartalom a közösségi médiában – bronz
- HR Best - CIB Bank hibrid (személyes és digitális) munkavégzésre való áttérését elősegítő HR megoldások – ezüst
- Business Superbrands 2023
- Az év 5. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata - PR Toplista
- Családbarát Munkahely tanúsító védjegy 2022-2023
2022:
- Hipnózis - CIB Babaaltató playlist - Zenei/audio streaming hirdetések - ezüst
- Content Marketing Award - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - arany
- Content Marketing Award - CIB Babaaltató playlist - Márka által létrehozott egyéb tartalom a közösségi médiában - bronz
- Arany Penge - CIB Babaaltató playlist - Social hirdetések - arany
- Arany Penge - CIB Babaaltató playlist - Audio megoldások - bronz
- Business Superbrand 2022 - CIB Bank üzleti és márkatevékenysége
- VISA Award - Online fizetések - arany
- Effekt 2030 - Ukrajnai háborús helyzetre adott humanitárius válaszok - Példamutató munkáltató - első helyezés
- HRKOMM - Chief Hybrid Officer, a virtuális igazgatósági tag - Az év belső kommunikácós print design megoldása
- Családbarát Vállalat 2022
- Szerethető Munkahely Díj 2022
- Családbarát Munkahely tanúsító védjegy 2022-2023
- Prizma PR díj - CIB Babaaltató playlist - Közösségi megoldások - arany
- Prizma PR díj - TikTok effekt - Közösségi megoldások - ezüst
- Prizma PR díj - CIB Babaaltató playlist - Pénzügyi szolgáltatások - ezüst
- Prizma PR díj - Ez nem a Mátrix: NEO projekt - Belső kommunikáció - ezüst
- Az év fiataloknak szóló programja – II. helyezés - Mastercard – év bankja
- Az év Employer Branding aktivitása – III. helyezés - Mastercard – év bankja
2021:
- Tartalom marketing pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Idősek online - Content+Marketing Awards, legjobb megoldás a kategóriában
- Szociális ügyek – Esélyegyenlőség, felelősségvállalás, adományozás, hátrányos helyzetű csoportok segítése – CIB Koronázatlan hősök – Doing Good: CSR Award, különdíj
- Az év 6. legsikeresebb kommunikációs megbízója - PR Toplista
- Business Superbrands 2021
- Az év kommunikációs vagy PR kampánya pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Petfluencerek az örökbefogadásért kampány – Stevie Awards, ezüst díj
- Az év kommunikációs vagy PR kampánya influencer menedzsment kategóriában: Petfluencerek az örökbefogadásért kampány – Stevie Awards, bronz díj
- Márkázott videós tartalmak kategóriában: Idősek Online dokumentumfilm-sorozat – Online Video Audio Award (OVA), arany díj
- Az év Lakossági Ajánlata kategóriában a CIB Bank ECO termékcsalád I. helyezés – Mastercard – év bankja
- Az év UX Megoldása kategóriában CIB Szelfi Számlanyitási folyamat II. helyezés – Mastercard – év bankja
2020:
- COVID-19 vírussal összefüggő PR-kommunikációs megoldások: CIB Koronázatlan hősök - Prizma PR Award, bronz díj
- Az év bankja II. helyezés – Mastercard – év bankja
- Az év fenntartható bankja III. helyezés – Mastercard – év bankja
- Az év leginnovatívabb bankja III. helyezés – Mastercard év bankja
- Családbarát Vállalat 2020 cím
- Facebook-központú tartalommarketing kategória: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, arany minősítés
- Tartalommarketing pénzügyi szolgáltatások kategóriában: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, ezüst minősítés
- Márka által létrehozott egyéb tartalmak a közösségi médiában: Petfluencerekkel az örökbefogadásért - Content+Marketing Awards, ezüst minősítés
- Az év 9. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata - PR Toplista
- Az év változásmenedzsment megoldása: Fiókhálózat támogatása az első járványhullám idején - HRKOMM Award, arany
- Az év legeredetibb HR eseménye: Ünnep a járványhullámok között - HRKOMM Award, arany
- HR Fair Play – HRKOMM Award, különdíj
- Az év HR kommunikációs válasza a járványhelyzetre – HRKOMM Award, különdíj
- Az év környezettudatos munkahelye: Föld órája aktivitás - HRKOMM Award, shortlist
2019:
- Az év legjobb belső kommunikációs kampánya: Digital Galaxy, storytelling és gamifikáció a belső vállalati digitális átállás támogatására - Prizma PR Award, arany díj
- Az év legjobb egyéb event design megoldása: Hullám-Víz-Velence - RGB Kreatív Design Award, shortlist
- HR Best, UX – HR Technology kategória: Digital Galaxy a CIB Bankban - HR Best 2019, ezüst minősítés
- HR Best, Trendsetter HR kategória: Womentoring – HR Best shortlist
- Családbarát Vállalat 2019 cím
- Az év lakossági számlacsomagja: CIB ECO Bankszámla – Mastercard Év Bankja, 3. hely
- Az év 5. legsikeresebb kommunikációs megbízó vállalata: PR Toplista 2018
- Az év alacsony költségvetésű PR/kommunikációs kampánya: Gyerekszáj, kisfilm– Stevie Award, bronz
- Az év legjobb HR kommunikációs megoldása: CIB Spirit 2.0, digitális átállás és élményközpontú változásmenedzsment – HRKOMM Award, fődíj (grand prix)
- Az év legjobb változásmenedzsment megoldása: CIB Spirit 2.0, digitális átállás és élményközpontú változásmenedzsment – HRKOMM Award, arany díj
- Az év egyéb digitális HR kommunikációs megoldása: Digital Galaxy, online tudásplatform a digitális átállás támogatására – HRKOMM Award, ezüst díj
- Az év innovatív digitális HR kommunikációs megoldása: Digital Galaxy, online tudásplatform a digitális átállás támogatására – HRKOMM Award, shortlist
2018:
- Az év lakossági hitelterméke: Előrelépő személyi kölcsön online igényléssel - Mastercard Az év bankja, 1. hely
- Az év lakossági számlacsomagja: ECO számla - Mastercard Az év bankja a, 1. hely
- Az év lakossági mobil- és online banki eszköze: CIB Mobilapplikáció - Mastercard Az év bankja, 3. hely
- Az év lakossági leginnovatívabb bankja - Mastercard Az év bankja, 3. hely
- A legtöbb KKV ügyletet finanszírozó hitelintézet - Eximbank
- Az év legjobb employer branding PR megoldása: CIB Gyerekszáj - Prizma PR Award
- Az év leghatékonyabb pénzügyi szolgáltatói kampánya: Előrelépő személyi kölcsön - Effie Award
- Az év legjobb márkázott influencer videója: Fifike megmentése: István Kovács a CIB Bank új, 7 perces hitelének nyomában - Online Video Award, ezüst
- Az év alacsony költségvetésű PR/kommunikációs kampánya : 7 perces hitel - Stevie Award, bronz
- Az év legjobb vállalati belső eseménye: CIB Ötlet Campus munkatársi hackathon - HRKOMM Award
- Az év legjobb belső PR/dolgozói programja: CIB Ötlet Campus munkatársi hackathon - B2B Award
- Urbán Zoltán-emlékdíj Tóth Attila, a CIB Bank vezető kereskedelem-finanszírozási tanácsadója részére – Eximbank
2017:
- Az év lakossági hitelterméke, 1. hely – Mastercard Az év bankja
- Az év lakossági megtakarítási terméke, 2. hely – Mastercard Az év bankja
- Az év lakossági számlacsomagja, 3. hely – Mastercard Az év bankja
- Az év legjobb változásmenedzsment kampánya, arany – HRKOMM Award
- Az év legjobb kereskedelmi/szolgáltatási mobilfelülete, ezüst – Mediadesign Award
- Az év legjobb belső PR/belső kapcsolatok javítása megoldása, bronz – Kreatív B2B Award
- A legtöbb EXIM által refinanszírozott új ügyletet bonyolító hitelintézeti partner – EXIM Bank díj
- A legtöbb KKV ügyfelet finanszírozó hitelintézet – EXIM Bank díj
- Legjobb prémium lakáshitel – Bankmonitor
- Legjobb szabad felhasználású jelzáloghitel – Bankmonitor
- Legjobb bankszámla – Bankmonitor
2016
- MasterCard Az év bankja:
- Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, 1. hely
- Az év lakossági számlacsomagja, 2. hely
- Az év legrokonszenvesebb bankja, 3. hely
- Bankmonitor:
- Az év legjobb biztonságos hitelterméke, 1. hely
- A legjobb személyi kölcsön, 1. hely
- B2B Award: 24 órás innovációs maraton - Egyéb kategória, 1. hely
- Lollipop: 24 órás innovációs maraton - Rendezvényes megoldások kategória, 3. hely
- Prizma Kreatív PR Díj: Antik ATM a Budapest 100 rendezvényen – Self-branding megoldások kategória, 3. hely
2015:
- MasterCard Az év bankja:
- Az év lakossági hitelterméke, 3. hely
- Az év lakossági megtakarítási terméke, 3. hely
- Az év legjobban kommunikáló bankja, 3. hely
- Az év ifjú bankára, 3. hely, Sziráki László (retail szegmensvezető)
- Effie: Szolgáltatások/Pénzügyi kommunikációs kampány, 3. hely
- Blochamps, Private Banking Hungary Üzletágfejlesztés, 3. hely
- Lollipop: speciális BTL megoldások: elektronikus számlakivonat, 1. hely
2014:
Exim: Legdinamikusabban Fejlődő Banki Partner