Tagjaink

OTP Bank
Alapítás:
Cím:
Telefon:
Kék szám:
Fax:
E-mail:
Weboldal:
1949
1051 Budapest, Nádor utca 16.
+36-1/473-5000
+36-40/366-666
+36-1/473-5955
otpbank@otpbank.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Dr. Csányi Sándor
A bank tulajdonosi szerkezete:
Tulajdonos Jegyzett tőke
Hazai tulajdon Államháztartás részét képező tulajdonos 0,08 % Vezetők és alkalmazottak 0,72 %, Saját részvények 1,36 %, Egyéb hazai befektetők 25,56%
Külföldi tulajdon 63,86% Külföldi befektetők, 8,43% egyéb befektetők

Bemutatkozás

Az OTP Bank Nyrt. jogelődjét, az Országos Takarékpénztárt 1949-ben alapították országos állami pénzintézetként, amely kezdetben lakossági betétgyűjtéssel és hitelek kezelésével foglalkozott. Az elkövetkező években hatásköre és tevékenységi köre fokozatosan szélesedett, 1989-től vált jogosulttá vállalati hitel- és betétszámlák kezelésére, valamint levelező banki tranzakciókkal és export-import ügyletekkel kapcsolatos banki szolgáltatások és kereskedelmi hitelek nyújtására. 1990 végén a Takarékpénztár 23 milliárd forintos alaptőkével részvénytársasággá alakult, és elnevezése Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt. lett.

1995-ben megkezdődött a Bank privatizációja, mely megteremtette a lehetőségét a további piaci növekedéshez. Az organikus fejlődés mellett az elmúlt években végrehajtott akvizíciók, illetve a leánybankok sikeres integrálása nagyban hozzájárultak a Bankcsoport stabil működésének fenntartásához.

Az OTP Bank Nyrt. törzsrészvényei 1995-ben bevezetésre kerültek a Budapesti részvénytőzsdére, a törzsrészvényeket képviselő külföldön forgalmazott globális letéti jegyeket (GDRs) a Luxemburgi Értéktőzsde jegyzi, illetve a londoni SEAQ Interantional-en is forgalomban vannak.

 

A BANK TEVÉKENYSÉGI KÖRE

Az OTP Bank Nyrt. alapvetően lakossági szolgáltatásokra koncentráló univerzális bank, Magyarország és a régió meghatározó pénzügyi szolgáltatója. Jelenleg az OTP Bankcsoport a közép-kelet-európai régió 9 országában van jelen leányvállalati révén: Bulgáriában (DSK Bank), Horvátországban (OTP banka Hrvatska), Romániában (OTP Bank Romania), Szerbiában (OTP banka Srbija), Szlovákiában (OTP Banka Slovensko), Ukrajnában (JSC OTP Bank), Oroszországban (OJSC OTP Bank) és Montenegróban (Crnogorska Komercijalna Banka AD).

Az OTP Csoport erőssége elsősorban a többcsatornás értékesítési hálózata: régiós szinten is kiterjedt (1500 egységből álló) bankfiók hálózattal szolgálják ki több mint 13 milliós ügyfélkörüket. Csak Magyarországon 2.000-et közelíti a bankjegykiadó automatáik száma, valamint ügynöki, telefonos és internetes csatornákon is az ügyfelek rendelkezésére állnak.

Az OTP Bank kiváló szakmai teljesítményét számos elismerésben részesítette a nemzetközi szaksajtó. A Global Finance többször is az OTP Bankot választotta Magyarország legjobb bankjának, legutóbb 2017-ben. Az Év Bankja címet ítélték oda a The Banker, az Euromoney, valamint EMEA Finance pénzügyi szaklapok.

 

A BANKCSOPORT STRATÉGIÁJA

Küldetés

Küldetésünknek tekintjük, hogy lakossági, vállalakozói és önkormányzati ügyfeleinknek teljeskörű és kiemelkedő színvonalú pénzügyi szolgáltatásokkal álljunk rendelkezésére. Bankcsoportunk egységes és korszerű társaság-irányítási gyakorlata lehetővé teszi a meglévő tartalékok feltárását, az átlátható és prudens működést, valamint az alkotó kezdeményezések érvényesítését. Munkánk sikerét igazolja a részvényesi érték és a jövedelmezőség folyamatos gyarapodása, magyarországi piaci részesedésünk megőrzése és külföldi piaci részesedésünk jelentős növelése.

Versenyelőnyünk a környező országok fejlődésének hasonlóságán, sokrétű, komplex szolgáltatásaink színvonalán és ügyfeleink bizalmán alapul. Felelős szerepvállalással támogatjuk az emberi kapcsolatokat elmélyítő közösségépítést és a hátrányos helyzetűeket felkaroló esélyteremtést, a környezetünk védelmét. Működésünkben kulcsszerepet szánunk azoknak a tehetséges és elkötelezett dolgozóinknak, akik munkáját egyéni karrier célok kitűzésével ösztönözzük, és a teljesítményükön alapuló versenyképes javadalmazással ismerjük el.

A stratégiai alkalmazkodás főbb területei a következők voltak:

  • Stabil tőkepozíció és likviditás biztosítása: a válság ellenére is stabil eredménynek köszönhetően a Csoport tőkemegfelelése nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, mindezt bármiféle állami, vagy piaci tőkebevonás nélkül érte el a Bank.
  • Hitelportfolió kockázat menedzselése: fő prioritás a válság nyomán kialakult hátralékos hitelállomány kezelése, a hátralékba került ügyfelek visszavezetése a normál törlesztéshez, a behajtási eljárások eredményes kivitelezése.
  • Működési hatékonyság javítása és a költségek csökkentése: a romló gazdasági feltételek mellett kiemelt figyelmet kap a költségek racionalizálása és a működési hatékonyság javítása.
  • Prudens hitelezés, saját forrásból való növekedés: az alacsony növekedésű piaci környezetben célunk Magyarországon az OTP Csoport piaci pozíciójának megőrzése, illetve megerősítése, a leányvállalatoknál egyes dinamikusan növekvő hitelszegmensekben a kereslet kielégítése, kockázatkezelési szempontok által diktált óvatosabb hitelezési politika mellett.
  • Betéti- és más forrásgyűjtési termékek értékesítési fókuszba kerülése: A külső forrásszerzési lehetőségek beszűkülése az ügyfélforrások felértékelődését eredményezte az OTP Bankcsoportban is.

 

Jövőkép

  • Célunk, hogy lendületes növekedéssel, hatékony irányítással és üzemvitellel, továbbá felelős társadalmi szerepvállalással Közép- és Kelet Európa legkedveltebb univerzális bankcsoportjává váljunk. Sikereink zálogát munkatársaink felkészültsége, a helyi- és nemzeti piacok ismerete valamint kiváló ügyfélkapcsolataink tudatos fejlesztése jelenti.